9 mars 2009

Brander, jordbavningar och stolder







Har precis kommit fran till att Melbourne ar en farlig plats att bo pa. Det enda de pratat om pa nyheterna senaste manaden ar alla skogsbrander har som vart de varsta i hela australiens historia. I fredags hade vi den varsta jordbavningen i australien pa over 35 ar. Vi var cirka 2 timmars resa fran centrum av jordbavningen men hela golvet skakade anda sa vi trodde hela huset skulle falla ihop. Tidigare i veckan var det en tjej i vart hus som blev av med 10 000 kr medan hon lag och sov, nagon hade smygit sig in i rummet genom ett fonster i taket och tagit pengar.

Jag trivs hur bra som helst i australien och kommer grata floder dagen det ar dags att aka hem men de senaste dagarna har jag haft rejal hemlangtan. Maste boka om min flygbiljett om en manad och har verkligen beslutsangest over nar jag ska komma hem... Samtidigt som det ska bli tryggt och skont att komma hem sa har australien blivit mitt hem, allt kanns hemma och man kanner sa mycket folk har. Woolworths och Coles kommer bli Ica och Konsum istallet, fy vad trakigt. Vet inte hur jag ska overleva utan min dagliga Boost smoothie eller mitt nya favoritgodis, crunchie.

Idag ar det mandag men vi har vart lediga hela dagen for det ar nagon slags helgdag har i Victoria. Hur skont som helst! Har haft en ganska lugn helg jamfort med tidigare veckor, vi gick till en klubb har i St Kilda i fredags men igar och i forrgar korde vi bara pa film och myskvall med nagra irlanska tjejer i huset. Det har ar min sista vecka som tonaring, pa sondag fyller jag 20. woho!

Har tyvarr inte tagit nagra kort pa senaste tiden for mitt minneskort ar nastan helt fullt. Ska lagga over bilderna pa en skiva och ge mig ut och ta lite kort i veckan sa ni far se hur var lagenhet ser ut och omradet dar vi bor. Hoppas ni mar bra dar hemma och att ni borjar fa det lite varmare nu antligen.

Inga kommentarer: