23 februari 2009

Hello!
Hur ar Sverige? Mandag eftermiddag och precis hemkommen fran jobbet. Gud vad jag trivs! Min chef ar dock typ kar i mig och sa senast idag att han kommer borja grata nar jag aker. haha.

Igar traffade vi nagra killar som var nyanlandna till australien och nar vi berattade om allt vi gjort och sett sa blev dom jatteimponerade. Det ar sa skumt for det kanns som att det var vi som var dar i den situationen nyss. Man blev jatteavundsjuk nar man pratade med folk som vart har lange och gjort massor, och nu ar det vi. I borjan var det sa mycket nytt som man inte hade en aning om hur det fungerade men alla ar valdigt hjalpsamma och delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper sa nu ar allt sadant sjalvklart. Det ar nu vi som hjalper andra och berattar hur saker fungerar. Jag och Johanna vet till och med hur man lurar mynt-tvattautomaterna genom att anvanda tops sa man slipper betala. Ar man en fattig backpacker sa ar man sager jag.

Aterkommer med mer information om livet i Melbourne, nu ska jag och Johanna ut och springa langs stranden. Kramar till er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, vilka filurer ni har blivit och busa på det där viset :)
Lycka till med löpningen!
Kraaam mamma

Anonym sa...

Hej! Surfade runt lite och hamnade på din blogg =) Är också i melbourne, men har upptäckt att det inte var lika lätt som jag först trodde att skaffa sig ett jobb här! Hör gärna av dig till mig om du vill =) Kanske kan få något tips av dig på hur man bär sig åt ;)
Mvh, Karin. karin.brostrom@gmail.com, 0424-329 852