7 februari 2009

Melbourne - hottest and driest place on earth

Ja, det ar sant. Varmaste och torraste platsen pa jordet for tillfallet. dom snackar om det hela tiden pa nyheterna. Pa nyheterna ja, vi har ju egen lagenhet nu med TV :D Jag har val aldrig vart nagon riktig TVtittare men Johanna har bosatt sig framfor den dar TVn. Just nu bor vi i en tillfallig lagenhet men vi flyttar till den riktiga som ligger i samma byggnad pa tisdag. Kommer ha eget rum och badrum + en liten diskbank och sink och sen delar vi kok med nagra andra. Jobbet gar bra, har jobbat tva hela veckor nu.

I forrgar nar vi fortfarande bodde pa hostelet och jag hade asbrottom till jobbet sa hoppade jag pa en tram som stog vid en station precis dar jag var for att aka typ tre gator ner, saken ar den att alla aker gratis hela tiden sa jag tankte att det var ju ingen fara for jag skulle bara aka nagra fa meter. Precis nar dorrarna stangs sa borjar tanten som star precis brevid mig prata, "God morgon alla passagerare, kan jag fa se era biljetter tack!" Biljettkontroll, och tanten ar civilkladd! Hon borjar med att vanda sig mot mig, jag tar upp min planbok och latsads leta efter min biljett medans mitt hjarta slar 200 slag i minuten och min hand darrar varre an ett litet asplov. Tur att det ar kort mellan stationera for nar dorrarna oppnas en minut senare sa springer jag det fortaste jag kan. 160 dollar boter (cirka 1000 kr) hade inte vart roligt. Behover jag saga att jag kopt ett manadskort nu for 100 dollar istallet ;)

Imorn Sondag ar det sista dagen pa St Kilda festival och det kommer 120 000 personer till var lilla stadsdel. Det ska bli hur kul som helst men vi har tur om vi far ens en timme somn skulle jag gissa eftersom vi bor mitt i centrum. Blir tufft att jobba pa mandag... men det ar de forhoppningsvis vart!

Nu ska jag till stranden och svalka av mig lite. Trevlig helg allihopa ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha vilken tur du hade den här gången :) Det räcker väl med de böterna du fick när du gick mot rött.
Du, ta re lite lungt nu och festa inte för mycket ;)
Saknar dig!
Kramiz från mamma