2 februari 2009

Mandag och tillbaka pa jobbet igen. Jag trivs jattebra! Forsta lonen imorn sitter mer an fint for jag har 6 dollar kvar i planboken. Helgen har vart hur rolig som helst, utgang bade fredag och lordag och vi har traffat jattemycket roligt folk. Enligt mina rumskompisar har jag inte fattat att jag ar en backpacker for medan alla lever pa nudlar och vatten gick jag och kopte with russians hela kvallen for 14 dollar styck. Jag ar helt vardelos pa att leva snalt och ar saa trott pa de ackliga 3dollars vinflaskorna fran Aldi. Tur att jag har ett jobb nu!

Igar akte 3 tyska killar som bott i vart rum i flera veckor tillbaka till Tyskland och det var lite jobbigt att saga hej da. Man kommer folk nara sa fort har eftersom man bor tillsammans och umgas 24/7, dessutom ar alla sa oppna for att traffa nytt folk och valdigt sociala.

Det ar kul for man traffar sa manga fran samma lander har. Det ar mest tyskar, irlandare och engelsman som reser runt. Forutom det traffar man hyfsat manga svenskar, kanadensare, hollandare och fransman. Irlandare ar helt klart popularast bland alla svenska tjejer, vet inte varfor men alla bara alskar dom. Dialekten, humorn, allt. Dricka kan dom ocksa, 95% dricker varje dag och for att undvika bakfylla gar dom till puben det forsta dom gor efter att ha klivit upp ur sangen och borjar dricka igen. Om basta sattet att bota en bakfylla ar att borja dricka igen vet jag inte, men roliga ar dom iaf!

Lag och lyssnade pa musik igar som fick mig att tanka pa hemma och sverige och tankte pa hur underbart kul det ska bli att komma hem och er traffa alla igen! Ta hand om er sa ses vi snart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, följer dina rader då och då. Du verkar må bra, tur och kul. Hela Trasten 15 hälsar!

Emelie sa...

Vad kul att ni laser ibland! Jo jag har det jattebra har borta. Hoppas att ni har det lika bra dar hemma och inte fryser allt for mycket ;) Kram