30 januari 2009

VARMT VARMT VARMT.

45 grader ute och ingen ac i vart rum som vi delar med 16 andra personer. Bara jag och tva till i rummet som jobbar sa alla sitter upp och dricker och pratar hela natten sa ni kan kanske forsta hur latt det ar att somna. Hinner sedan vakna till 20 miljoner ganger innan man vaknar upp helt genomsvettig 6.30 for att ga till jobbet. Optimalt, eller inte. Sa jag att jag langtar till jag och johanna flyttar till lagenheten i slutet av nasta vecka? JAG LANGTAR! Jag har precis avslutat min forsta heltidsvecka pa cafeet. Forstar inte hur folk orkar jobba fulltid, jag ar helt dod efter att ha sprungit runt i denna hetta 8 timmar om dagen hela veckan. Hade nastan glomt bort hur underbart det var med fredagseftermiddagar och helg nar man gick i skolan, och nu slipper jag allt jobbigt plugg ocksa. Underbart!! Trevlig helg allihopa! :D

2 kommentarer:

Cissi sa...

Vad härligt att ni hittat någonstans att bo men jag är faktiskt inte avundsjuk på värmen trots att man är supertrött på vårt väder (och mörkret).

Jag pratade med en man från Melbourne i förrgår som är här i ett halvår. För honom var räddningen att jobba dessa varma dagar men han sitter då på ett luftkonditionerat kontor istället för ett varmt café.

Ha det så super och fortsätt uppdatera ofta här.

Kram Cissi

Emelie sa...

Ja jag sag precis bilder fran Sverige som en kompis lagt upp, ser inte allt for skont ut dar hemma. Sa lange man har a/c pa rummet och kan fly varmen pa nagot satt sa ar det okej.

Vem kanner du som bor har? Ja luftkonditionerat kontor later skont!

Lovar att uppdatera lite oftare. Skot om dig! Kram