15 oktober 2008

Vatten, jobb och boter!

Hej!

Haha tack for era roliga och fina kommentarer :) Vilken dag vi har haft idag... gick upp tidigt och borjade dagen med att ga pa en arbetsintervju tillsammans med Stina. Det var typ en timmes promenad genom stan och trots att klockan bara var 9 sa doog vi av varmeslag. Intervjun gick bra, dom ringde senare och ville att vi skulle provjobba men vi tackade faktiskt nej, jobbet verkade asskumt, verkade asseriost, man var tvungen att stanna ett ar och han ville dessutom att vi skulle provjobba 2 dagar forst utan lon och sa.. Ska pa en tredje intervju imorn faktiskt sa haller tummarna for det istallet :) Det finns tva saker som ni verkligen ska uppskatta dar hemma, for det forsta, KRANVATTEN, det gar bra att dricka har men det smakar bara massa klor! Kan kopa vanligt men det ar dyrt! For det andra.. Har i Brisbane ar det ganska mycket trafik och det ar rodljus overallt, seriost var 10e meter, och dom har rodljusen ar lite speciella, forst blir det gront i typ 5-10 sekunder och sedan blinkar det rott i typ 20-30 sekunder innan det blir rott. Meningen med detta ar att man inte ska borja ga over gatan nar det blinkar men saken ar den att det seriost ar gront i typ 5 sekunder sa man maste sta beradd nar det ar gront, annars far man vanta huuur lange som helst innan det blir gront igen och eftersom det ar trafikljus overallt sa har man ingen lust med det, och nar det dessutom blinkar rott i nastan 30 sekunder sa hinner man ga over. (Borde ju vara trart om, gront lange och rodblink ett litet tag)Hur som helst, jag och stina hade lite brottom och vi var sjuukt trotta pa att sta och vanta vid de har trafikljusen overallt och det har var en jatteliten gata sa vi rakade ga nar det precis hade borjat blinka rott. Nagra sekunder senare kommer det tva stora poliser fram fran en bit bort och ger oss 30 dollar i boter. (typ 180 spann) Seriost, det har hander inte, inte i sverige iaf! Dessutom ar det massa som gar nar det blinkar, inte bara vi. Det hade precis borjat blinka och det var en smal gata, jag ar arg!! Efter dessa trevligheter sa handlade vi lite melon och mackor och la oss i skuggan i en park och det var iaf mycket battre.

Vi har blivit mycket mer ekonomiska nu, insett att det inte fungerar att ata ute hela tiden.. Fast igar unnade jag mig faktiskt att ga pa bio, tyvarr sa var jag sa trott sa jag somnade efter 5 min och sov hela filmen, yes! Nej, till nasta gang jag skirver har sa lovar jag att jag ska ha fixat ett jobb. kanner att jag vill jobba ihop lite pengar nu och sedan dra ut och och aventyra. Alla bara degar pa hostelet och da blir man lite likadan sjalv och jag vill inte det, jag vill jobba sa jag har rad att resa runt mer sen!

Nu blev det lite langt. Ville egentligen bara skirva att allt ar bra har coh jag hoppas att ni ocksa har det bra dar hemma i kylan! Kram pa er alla!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hjärtat!
Ha ha, det är bäst du passar dig så du inte hamnar i finkan också. Men det kanske inte är så dumt... Där är det väl gratis mat och logi!
Kraaaaam från mamma

Anonym sa...

Nu fattar jag ite riktigt på vilket inlägg jag kommenterar... men det gör inget!! Hahah stackare som fick böter!! Men då har ni lärt känna den australienska kulturen lite iaf... ;) jaha här hemma är det asdåligt väder och jag saknar dig, har tänkt ringa dig 2 gånger i dag... tills jag kommit på att nej jusste... :( Meeen hoppas allt är toppen, och att solen skiner! Vill höra om jobbsökandet, spännande! Vad bar att det känns bättre med engelskan, snart är du expert! ;) SAKNAR DIG!! Puss

Anonym sa...

oj... skulle stå bästa inte bäsat haha.

Anonym sa...

Honey, glömde visst säga det där om gubbe grön och röd.. haha! det vart en chock för mig också när gamla tanter och farbröder sprang över gatan, och jag fastnade såkalrt på mitten.. turist suckade alla och gick vidare.. =)
du verkar ha det bra. ta det lugnt bara!
är fortfarande avis.. här är det höst och grått och tråkigt.
men men..
puss!
/fd. aussie-gal ;)