21 oktober 2008

Hola!

Hur mar ni dar hemma? Vi har det bra. Jobbar hela natterna och ligger i skuggan i parken pa dagarna och ater Subwaysbaguetter. Har jag sagt att vi jobbar forresten? Stina och jag sliter 20-5 pa en bar/club har i Brisbane. Vi maste jobba tre skift i veckan men sen kan vi ga in de andra dagarna ocska om vi vill bara vi jobbar minst 4 timmar sa det ar perfekt. Man blir dock lite sliten av att jobba sa sent for det ar omojligt att sova pa hostelet, dels for allt folk som springer in och ut och dels for att det ar sa himla ljust i rummet! I natt kom vi till exempel hem 4 och gick upp 7 for vi skulle pa en annan jobbintervju som var sa hemsk att jag inte ens orkar beratta om den, vad jag vill saga ar iaf att jag ar trott.. I forrgar var vi typ 10 personer fran hostelet som gick till en japansk restaurang och at, det var riktigt gott och nagot som jag garna provar igen! Efterrat provade vi alla japanska shotar, Sake tror jag det hette, som man skulle dricka varma, typ som glogg, fast det smakade usch. Jag har vart riktigt dalig pa att anvanda min kamera pa senaste tiden och det kanns lite trakigt faktiskt, jag far halla tummarna for att de andra har lagger upp bilder pa vad i gor sa ni far se och sen lovar jag att battra mig!

Jag sag lite bilder fran hemma pa nagons facebook och vadret ser lagom kul ut, kanner att jag verkligen maste forsoka uppskatta det har underbara vadret vi har har och inte bara ta det for givet. Alla manniskor ar forresten helt underbara och jag trivs jattebra i Brisbane. Det anda jag saknar har ar en strand.

Vet inte om jag berattat det men vi tankte forsoka spara massa pengar nu och dra over till Nya Zeeland typ 3 veckor, sedan blir det nog nyar i Surfers Paradise tankte vi. Jag ser fram emot surfingen!!! Det ar svart att planera exakt har men det ar det vi tankt nu. Utover det vill vi upp och se Withsundays, Magnetic island och Fraser Island ocska innan vi ror oss ner annu langre...

Lovar att akterkomma med massa spannande historier och bilder.
Ha det underbart sa lange! <3

4 kommentarer:

Turture sa...

Låter kul se bara till att lära dej alla drinkar så du får prova på oss när du kommer hem. Här hemma är det regnigt och gråkallt så njut av värmen där. Själv e jag genomförkyld så jag tog sovmorgon och kom nu kl 10 till jobbet. Ha de bra hälsningar Pappsen

Anonym sa...

Hej på dig.
Är inte förkyld och har inte tagit någon sovmorgon. Sliter på jobbet liksom du eftersom alla andra är sjuka. Må gott och njut. Allt du upplever och gör har du med dig hela livet och berättar för barnbarnen sen. bra att du lär dig blanda drinkar. Du kan bli min bartender då jag fyller år.

hellan 15

Anonym sa...

ÅÅÅHHH yes ni har ett jobb!! :D vad roligt, även ifall tiderna kanske gör att dagarna blir lite sega, men det göör inget! Hinnerinte skriva mer nu, vile bara säga det, PUSS

Anonym sa...

Hej Emelie, det är hälsningar från Stig och Harriet. Kul att ni trivs där nere. Vi åker till Australien om en vecka. Det är en arrangerad resa.. ha det bra
häsar Stuig och Harriet