12 oktober 2008

Brisbane

HEEEEEEEEJ SVERIGE!


Klockan 6 igar morse tog vi flyget ner till Brisbane och vi bor nu i ett rum med typ 16 personer. Det ar saker overallt, fast det ar nice anda. Brisbane ar asstort, typ 3 ggr storre an stockholm. Vi motte Johanna har och nu har vi fixat sa vi bor i hennes rum sa det ar askul! Fast vi far se hur lange man star ut att bo sahar, folk gar in och ut i rummet hela tiden. Vi funderar pa att kolla efter lagenhet nar vi fixat jobb sen. Det kanns mycket battre med engelskan nu for vi har traffat jattemycket folk har pa hostelet och pratat mycket. Vi borjade med att ga en rundvandring i stan och fika lite med nagra fran hostelet, sedan pa kvallen var det lite fest. Idag tankte vi vara duktiga och fixa bankkonto och borja soka lite jobb, vi har ocksa bestamt oss for att sluta ata ute for det gar sa jakla mycket pengar!

Miss you guys!





5 kommentarer:

Mezess sa...

Oj, har ni redan flygit dit! Coolt. Hur lång tid tog det att åka? Jag kollade på kartan och det ser ut att vara halvvägs till Sydney och Melbourne och det, typ mitt emellan sydney och Cairns. Tu me manques! Hoppas du har det underbart <3 Miss you heaps!
Im gonna go see a man about a wallaby soooon.

Turture sa...

Ha ha nu har jag dej simmandes i bakgrunden på min dator. De har redan gått en vecka sen jag kramade om dej innan ni åkte. Du är ju snart hemma igen. Volvon är nu såld när du ändå inte behöver den. Puss & kram Pappsen

Unknown sa...

Feel good......

Cissi sa...

Ni verkar ha det superskönt! Jag följer din blogg noga och kollar även facebook. Är inte aaaaalls avundsjuk på värmen.
Kram Cissi

Anonym sa...

Hej på dig, du.
Blev tipsad av mor din att kolla in bloggen. Kul. Du verkar ha det bra. Ser att ditt liv där borta och mitt liv här hemma har vissa paralleller. Coolt. Jag började min resa kl 06.50 imorse. Köpte biljett i luckan på stationen. Läste en bok under resan - kände mig seg och trött men det blev bättre senare under dagen. Nu har jag rest vidare - tillbaka till Rönninge. I fredags simmade jag i simhallen. En kort stund var jag solo i bassängen, hur nice som helst. Bara jag och det salta vattnet. Var nära att komma under ytan - fick en kallsup. Löven är så där häftigt gula och det är riktigt riktigt grått. Jag blev nästan svettig då jag var ute - blev tvungen att knäppa upp jackan. Ska kanske prova på att dansa tango ikväll vilket kan bli hur ballt som helst. Men du, ha´re gott. Våra liv är ganska lika - eller hur?
Hellan, Trast 15.