5 maj 2009

Galet men lite trottsamt

Johanna akte tillbaka till Sverige i fredags, Stina ar kvar i sydney och jag ar tillbaka pa jobbet i Melbourne. Kanns helt sjukt att jag var med Johanna for bara nagra dagar sedan och nu ar hon hemma pa andra sidan jorden. Min tid i australien har vart heelt underbar och jag ar sa glad over allt kul vi gjort och allt fint vi sett men nu borjar jag faktiskt langta hem. Bor pa ett hostel for tillfallet, ens saker ar overallt och du har ingen koll pa nagonting, jobbar tidigt varje morgon och det ar omojligt att ga och lagga sig i tid for det ar inte manga som har jobb pa hostel.. Dessutom ar det kallt har nere nu sa blir jatteavundsjuk pa ert fina vader hemma i sverige! Det varsta av allt, jag har fatt nattbesok av bedbugs igen. Roda jattestora jatt over hela kroppen som kliar jattemycket. Vaknade upp med tre stora i ansiktet, aven fast jag bytte sang dagen innan. Riktigt sexigt!

Delar rum med en austrliensk askonstig man som inte har rad att bo nagon annanstans sa han har bott pa hostelet hur lange som helst och det stinker fran hans horna sa jag har bosatt mig i andra anden av rummet. Finns en annan konstig australienare pa hostelet vars hogsta drom ar att fa svenskt medborgarskap sa varje svensk tjej han moter forsoker han fa att gifta sig med honom. Han tror han kan svenska sa han forsokte smora in sig hos mig hela kvallen igar genom att saga massa cheesiga saker. Tur att jag har battre smak an en 45arig konstig gubbe med gratt har! Som tur ar fick jag sallskap av tva hollandska killar igar sa jag slapp va ensam med knappisarna. Oturligt nog sa fick killarna nog av en natt sa nu ar jag sjalv idag igen. En av dom hatade djur och efter han hort om bedbugsen sa sov han i en plastpase hela natten. Maste nog ta och leta nytt hem snart tror jag...

Nog om mina bekymmer. 2 veckor till av detta och sedan bar det av till THAILAND!!!! Kan inte vanta. Hoppas ni har det bra dar hemma och njuter av det fina vadret!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja passa dej för 45 åriga gammla gubbar som desutom är gråhåriga!
De kanske är så illa att farsan är gråhårig innan du är hemma om du delar rum med såna ufon.
Ha de bra nu!

Johanna sa...

Ar det samma desperata man som stina traffde i det hostelet? Han som vill ha svenska tjer?

Du det later verkligen som om det ar dags for dig att byta hostel eller ialf rum!! Sa att du traffar roligare människor. Saknar dig sotnos!!!

Puss xx

Anonym sa...

Ja det ar samma man som stina traffade nar hon bodde har for 4 manader sedan. har traffat manga skona ocksa men ska definitivt byta rum idag! Saknar er <3