27 april 2009



Ar i staden med stort S, SYDNEY! Helt otrolig stad. Pa ett satt lik alla andra stader i Australien, Brisbane, Melbourne, Perth, men samtidigt sa olik. Sa mycket storre och mer av allt! Skulle ta ett bra tag att lara sig hitta bland alla stadsdelar och mellan alla coola skyskrapor men an sa lange har jag iaf lart mig ga fran dar jag bor i Kings cross till citykarnan, kanner till dom storsta gatorna och har lite koll pa stadsdelen Bondi junction. Kings cross dar vi bor ar helt galet, har ser du allt, ingenting ar forvanande langre. Gatan ovanfor oss vimlar av nattklubbar, pubar, uteliggare, sexshopar, strippklubbar och.. hostel. 80 % av alla manniskor i Kings cross ar backpackers. Inte det charmigaste omradet, fraga mig inte varfor alla hostels ligger har. Jag, Johanna och Stina har ett favoritcafe langs denna gata iaf och har kan vi sitta och dricka kaffe och titta pa konstiga manniskor hela dagarna. Istallet for att rakna gula bildar raknar vi horor. Tragiskt men sant. Maste erkanna att jag saknar Melbourne litegrann, funderar pa att rora mig tillbaka dit snart. Vi har bokat flyg till thailand och det gar fran Melbourne. Har aven sa mycket mer vanner dar och jag hittar overallt och kanner mig darfor mer hemma. Vi far se vad som hander..

Sag precis finalen i Biggest loser, ett viktminsknings program. Ja jag vet, vi har foljer en tvserie aven fast vi ar i Australien och reser. Borjade folja det nar vi hade lagenheten och tvn dar. Nu kanmpar vi varje kvall for att hitta en tv klockan 19. Saaa sjukt inspirerande. Den aldsa i hela tavlingen, 60ariga Bob, vann, han gick ner nastan 90 kilo, over halva sin vikt, pa mindre an tre manader. Sjukt inponerande!

Har hort att ni haft underbart vader dar hemma. Skont for er! Kan inte vanta till jag kommer hem till svensk sommar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, vi har verkligen jättehärligt väder nu, man njuter varje dag!
Vi längtar till dán du kommer hem!
Kram från mamma