18 april 2009

Sista helgen i underbara Melbourne

Jag maste vara varldens daligaste pa avsked men det kan inte hjalpas, pa tisdag lamnar vi var lagenhet har i st kilda, Melbourne och alla underbara manniskor for gott. Jag kommer grata. Sista kvallen pa var stammisklubb elephant and wheelbarrow igar. Aven fast vi aldrig planerar det sa hamnar vi alltid pa elephant och det ar hemskt att igar var sista gangen nagonsin. Hur som helst sa maste det ske.. Forhoppningsvis ar sydeny minst lika undebart!

http://challesagadownunder.blogg.se/2009/april/svensk-paskafton-i-australien.html#comment - Om vart paskfirande :)

Jag tatuerade mig forra mandagen. Kontuerna av ett eklov pa vanstra ankeln, E for Emelie och K for Kina, varldens underbaraste kompis som jag kanns sedan innan jag kunde ga. Johanna var trott pa mitt snack om att vilja ha en tatuering sa jag bestamde mig for att gora slag av saken. Enligt Johanna (som var med och holl min hand) var jag varldens larvigaste innan, jag fragade tatueringskillen om han hade gjort detta innan (man maste ju vara pa sakra sidan?!) och sen holl for oronen under hela tiden. "Maskinen" dom anvander later varre an en flock elefanter sa enligt mig var det inget konstigt att jag holl for oronen men johanna tyckte jag var en tont. Det braiga var att det vart langt ifran sa smartsamt som jag var beredd pa, jag hade forberett mig pa att det skulle kannas som om nagon skar upp mitt ben men istallet var det inte varre an en spruta och efterrat kandes det inte alls, tog cirka 3 minuter att gora tatueringen och det var ingen eftersmarta alls. fantastiskt! Jag kan inte sluta titta pa den, maste ju se att den fortfarande sitter kvar. Bilder fran var sista vecka i Melbourne kommer imorgon.

Hoppas att allt ar bra hemma och att ni borjar fa lite varkanslor :) Johanna och jag borjar fa julkanslor for det blir kallare och morkare har for varje dag som gar ocksa dom har borjat satta upp ljusslingor i traden i stan och folk borjar kla pa sig. Tur att jag kommer till Thailand snart och far sommar igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du é verkligen en knasig tjej...
Du kan åka till andra sidan jordklotet själv utan större problem men när det kommer till småsaker så håller du på att svimma!!! Jag kommer ihåg när du skulle ta hål i öronen :)