3 januari 2009

2009!











Jag har hoppat fallskarm idag!!!! Jag, Stina och Johanna. Jag trodde aldrig jag skulle vaga och definitivt inte overleva hoppet, men har sitter jag nu. Maste erkanna att jag var ganska cool anda till det att vi gick pa planet och man fattade hur jakla hoght upp vi skulle. Sjalvklart var vi tvugna att valja hogsta hojden ocksa, 14 000 feet. (tror det ar cirka 4,5 km) Jag tror aldrig jag haft mer dodsangest i hela mitt liv som nar jag stog dar vid kanten med dorren oppen och sag stinas hoppkille slanga sig ut fran planet och blixtsnabbt forsvinna ner hundratals meter mot en saker dod. 60 sekunder fritt fall. Haftigt! Nar fallskarmen val falldes upp var det helt annorlunda, man kande knappt att vi foll nedat, det kandes som att man stog mitt uppe i himlen och hade hela varlden under sig, overklig kansla!
Nyar spenderade vi pa Magnetic Island, de hade ett full moon party pa vart hostel och det kom flera tusen manniskor dit. Sag tyvarr inte mycket raketer men forutom det var det en underbar kvall. Gott nytt ar allihopa!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

EMELIE!!
Gud va häftigt!
Bilderna ser helt loco ut, ni verkar ha det bra och roligt! :D

Gott Nytt År!

massa massa avundsjuka kramar
/Sara ;)

Anonym sa...

Du är coool syrran! Jag vill också hoppsi.

Anonym sa...

Wooow!
Det pirrar i magen bara av att titta på bilderna...
Vad skönt att du har fast mark under fötterna igen, men det var modigt gjort.
Pussar och kramar till dig från mig
/Mamma