26 december 2008

Jul i australien






















Hej Sverige!

Hoppas att alla haft en bra jul?! Vi firade julafton med att forst vara ute pa Dolphin kayaking hela dagen, det var hur haftigt som helst. Forst fick vi paddla ut en bra bit och jag hade nastan gett upp hoppet om att fa se nagra men sedan helt plotsligt sa kom jattemanga delfiner och dom kom till och med riktigt nara. Jattespannande att se dom ute i sin riktiga natur, tidigare har iaf jag bara sett delfiner pa zoo och det har var helt annorlunda. Kvallen fordrev vi genom att grilla och dricka vin vid stranden. Nagra svenska julsanger hann vi med ocksa. Senare ville vi ga ut men alla stallen stangde redan vid 11-12 eftersom det var julafton, pa nagot satt frodrev vi tiden anda, vi hittade bland annat ett gang irlandare som vi sjong och umgicks med nagra timmar. Klockan 4.30 gick vi ner till stranden igen for att se soluppgangen. Underbart!

Igar och hela natten har vi spenderat pa en buss, cirka 17 timmar sammanlagt blev det. Inte sa fartligt som det later for jag sov mestadels av tiden eftersom vi knappt fatt nagon somn natten innan. Ibland ar jag valdigt glad att jag kan sova hur, var och nar som helst :) Nu ar vi iaf framme i Airlie beach som ar varldens vackraste lilla stad med en strand och helt ljusturkost vatten. Imogron ska vi ut och segla i tre dagar runt Withsundaysoarna som ska vara paradiset pa jorden. Jag langar!!

Jag vet inte vad ni lyssnar pa dar hemma och vilken musik som spelas pa radion och sa men jag doooor for musiken som spelas har. Stereophonics - "dakota" och "mabye tomorrow", Newton Faulkner - Dream catch me, Kings of leon - alla latar, Kid Rock - All summer long m.m . Me loove!

Ta hand om er allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hey babe, i miss you! Jag lyssnade på låtarna, fast fick en annan favorit med dem, men nu kommer jag inte ihåg vad den hette. Kul att prata med dig igår, sms om du får trist! pussen bussen

Malin sa...

Ems, jag köpte en ny klänning idag. La upp en bild på min sida. Kolla in! Den är nice (a) Ska ha den på nyår. Pussen