3 december 2008

Forandring...

Nu har jag atervant till Brisbane igen, Stina ar kvar i Byron men jag moter henne i Surfers paradise nu pa fredag. Det kanns faktiskt som att komma hem igen. Jag gillar Brisbane, man hittar overallt nu och man har sina favoritplatser och favoritrestauranger som man gar till. Fast samtidigt sa har det hant mycket jobbigt har nu och manga roliga manniskor har akt, sa det blir skont att aka vidare pa fredag. Igar var det tva veckor kvar till vi sticker uppat kusten, helt sjukt vad tiden gar fort!

Stina ar som sagt kvar i Byron och Johanna jobbar mycket nu sa jag har fatt hitta pa mycket sjalv och det har nog vart ganska nyttigt for mig. Jag har fatt ge mig ut pa jakt efter nya vanner, var med en tjej jag traffade i Byron hela dagen i forrgar och igarkvall gick jag ut med en kille fran hostelet och drack lite vin, nagot jag inte borde gjort. Jag hade pratat med honom innan och sagt att jag var jatteuttrakad och inte visste vad jag skulle gora sa da nar han fragade om jag ville ga till en pub och ta en ol kunde jag inte dra mig ur. Han var jatteskum och jag angrar att jag inte flydde medan jag kunde... Medan han var pa toa borjade tva man prata lite med mig, dom tyckte val jag sag ensam ut eller nagot, nar han sen kom tillbaka och sag att dom stog pratade med mig blev han helt galen och borjade tjafsa rejalt med dom, jag fick ivag oss darifran innan dom borjade braka pa riktigt, trodde jag, nar vi gick darifran pa vag tillbaka till hostelet sa visade det sig att de tva mannen i 40-arsaldern foljde efter oss. Vi gick in pa 7eleven och hoppades att de skulle ga men dom stog utanfor och vantade pa oss. Killen jag var med gick ut efter ett tag och sjalvklart borjade de braka och slass. Jag stog inne pa 7eleven och var livradd, helt sjukt vad killar ar patetiska! Till slut kom vi darifran iaf och jag har gjort allt for att undvika han killen hela dagen idag. Har precis vart och atit sushi med mig sjalv i en park och kopt en ny bok nu sa nu ska jag tillbaka och lasa tankte jag :)

Det borjar bli riktigt varmt har nu, det ar nastan sa man inte kan vara ute. Sa lange man haller sig i skuggan sa ar det okej men solen gar inte att vara i utan att smalta. Jag vet att ni har det kallt dar hemma och att jag inte ska klaga pa varmen men det ar fooor varmt. Nastan sa man langtar efter lite sno ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ruggig grej, jo vi killar är patetiska:P haha.
Vem längtar inte efter snö?

Anonym sa...

Hej Emelie,
Du verkar ha det bra trots vissa insidenter. Skumma killar vill man inte veta av även om det bor en hos mig och en några hus bort.
Kanske kommer det skummisar i trädgården i helgen då den årliga demonstationen äger rum. Jag lovar att inte "hänga på".

Må gott hälsar Trasten 15 /H

Anonym sa...

Du är inte van vid skumma killar eftersom du är van vid dom trevliga på Trasten 15 och han i några hus bort, he he.
Ha de bra så tar vi hand om skummisarna i helgen.